Uncategorized

Mūsdienās elektrificēts transportlīdzekļu tirgus pastāvīgi attīstās. Pasaules pieprasījums pēc elektriskajām sistēmām ir salīdzinoši stabils, par to liecina pēdējo gadu tirgus tendences attiecībā uz pārvietošanās transportlīdzekļu izmaiņām. Līdzīga situācija tiek novērota arī globālā mikromobilitātes plašpatēriņa transporta tirgū, kura vērtība ir novērtējama virs 2,5 miljardiem EUR (dati uz 2019. gadu). Tirgus tendences norāda uz strauju tirgus pieaugumu – tās prognozētais pieaugums tiek paredzēts no 17,0% līdz pat 19,9% EUR ikgadēji apjomā līdz 2024. gadam (avots: Statista, Passport, Marketline, P&S Intelligence). Savukārt sporta elektrisko kartingu tirgus sektora padziļināts apskats norāda uz mikromobilitātes selektīvā tirgus pieaugumu salīdzinājumā ar kopējo mikromobilitātes tirgu. Sporta elektrisko kartingu tirgus izaugsmi galvenokārt virza augoša nepieciešamība pēc arvien efektīvākiem tehniskajiem risinājumiem, kas atbilst RTA bezpakāpju pārvada pielietošanai.

 

Projekta otrā posma īstenošana sākās 1. decembrī 2020. gadā un jau 12 mēnešus RTA komanda aktīvi strādā pie projekta „Bezpakāpju pārvads mikromobilitātes transportlīdzekļiem” tehnoloģijas attīstības un pārneses, lai noslēgumā tehnoloģiju varētu piedāvāt tirgū un komercializēt. Tehnoloģiju pārneses centrālā aktivitāte ir RTA tehnoloģijas koncepta un vēlāk tās demo versijas vērtību un priekšrocību nodošana (pārdošana) potenciālajiem tehnoloģijas spin-off uzņēmējiem vai licenciātiem, ar mērķi tehnoloģiju komercializēt. Lai to veiktu rezultatīvi, komercializācijas plāna aktivitātes ietver tiešās pārdošanas elementus, kā investoru un uzņēmēju iepazīstināšanu ar jauno tehnoloģiju forumos un platformās vai tiešās tikšanās.

 

Sacīkšu kartinga Gillard  testēšana | ar BSR 1,57:1 ķēdes pārvadu salīdzinājumā ar RTA bezpakāpju pārvadu | liecina, ka RTA tehnoloģijai ir sekojošas priekšrocības:

  • Par 30% palielinās sākuma griezes moments uz aizmugurējās ass
  • RTA pārvads faktiski apvieno elektrisko kartingu ķēdes pārvadus ar pārneses attiecībām 1.59 un 1.85.
  • Maksimālo jaudu RTA pārvads sasniedz ātrāk, salīdzinot ar ķēdes pārvadu.
  • Tiek palielināts maksimālais RPM uz aizmugurējās ass līdz ar to palielinās arī maksimālais ātrums.
  • RTA bezpakāpju pārvada pārneses koeficients integrējot to elektriskajā kartingā brauciena laikā mainās diapazonā no 2.32:1 līdz 1.51:1.
  • Spēj uzturēt motora apgriezienu efektīvākajā diapazonā.
  • Sistēma ir ļoti modulāra un var tikt uzstādīta uz liela klāsta transportlīdzekļu.

 

Uz doto brīdi bezpakāpju pārvada tehnoloģija ir pabeigta un pārbaudīta: ir pierādīts, ka tā darbojas tās galīgajā formā un plānotajos apstākļos. Testēšana notika Madonas kartingu trasē. Kopumā no pilota un viņa komandas tika saņemta ļoti svarīga atgriezeniskā saite, kā arī pozitīvs kvalitātes novērtējums.

 

Sekojiet līdzi jaunumiem un uz tikšanos!

Projekta komanda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekts “Bezpakāpju pārvads mikromobilitātes transportlīdzekļiem”, projekta identifikācijas numurs KC-PI-2020/62. Līgums Nr. KC-L-2017/20 starp Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru par dalību tehnoloģiju pārneses pasākumā noslēgts Ministru kabineta 2016. gada 25. oktobra noteikumu Nr. 692;Darbības programmas;Izaugsme un nodarbinātība; 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa;Palielināt privātā sektora investīcijas P&A; 1.2.1.2. pasākuma; Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai; īstenošanas noteikumi; 17.1.6. punktā minētā fonda ietvaros.